04 December 2011

hati menangis

assalamualaikum..


hati mesti sedih kan saat teman yang kita paling sayang buang kita jauh dalam certain isu ..
tapi itu tak memberi impak yang besar kerna kita sayang dia, mungkin jua dia nak more space to be alone, right??
saya pun kadang2 nak privacy dan pernah mengalaminya .. i'm understand u, dear ..

namun, pada satu saat dia meletakkan kita ke belakang .. terasa pedih dan sedih T-T
mungkin kita bukan kawan yang terbaik untuk memberi nasihat atau sentiasa ada pada saat2 genting ..
tapi awak tahu tak, saya selalu akan ada untuk awak ..
walaupun awak tak sedar .. doa saya selalu bersama dengan awak .. insyaAllah

rasa sedih cukup menyentuh kalbu, bila awak lebih percaya orang lain berbanding diriku ..
ku pasti bahawa awak tahu bahwa kisah silam ku ..
ku pernah mengharunginya dengan sukar dan pedih
namun awak still go on dengan hal awak itu ..
saya faham awak dah besar dan tahu apa yang terbaik untuk awak .. sokong awak tapi bila awak hampir jatuh, saya akan sambut .. tak nak awak jatuh tersungkur dan menyesal dengan apa yang dah berlaku nanti ..
saya hadir bukan untuk berperang dengan awak, just to remind u dear and i don't want u to get hurt..
because i don't want u feel what i have gone through before.. it hurt me worse and worse

teringat adeq tersayang nasihat saya dulu..
kadang-kadang ujian dalam diri yang kita tempuh, seakan-akan berperang dengan diri sendiri itu
adalah perkara yang kita sedang dakwahkan ..
amat pedih dan sukar untuk ditanganinya ..
mungkin Dia nak kita muhasabah diri semula
mengeratkan kembali hubungan dengan Sang Pencipta ..
ingatlah saat kamu berjuang di jalanNYa, Dia sentiasa mempermudahkan segalaNYa..

buat temanku, dengarlah rintihan ini..
ku sentiasa mendoakan kebahgiaanmu..
andai perpisahan bisa membuatkan dirimu bahgia..
ku redha dan pasrah dengan ketentuanNYa
hanya Dia yang bisa memberikan kebahgiaan itu, bukan diriku..

salam sayang,
8 muharram 1433H,
wassalam :)

No comments: