15 August 2012

diari Ramadhan 4# | aku rinduu... |

assalamualaikum

terimbau kenangan yang paling sweet di bulan yang mulia
ketika itu aku ditemani sahabat2 yang membawa aku mendekatiMu meneruskan perjuangan yang tiada henti ..
actually, bila kita berada di menara gading ini lah, kita bertungkus lumus mencari sahabat yang sejati iaitu teman yang membawa kita ke taman2 syurga kelak .. ameen :)
kita paut dia sekuat yang mampu kerna dia ini yang bakal membimbing tangan kita andai tersungkur suatu hari nanti .. bukan mencari teman hidup pula .. haha

start je 10 malam terakhir, kami bercamping di masjid ..
berbuka sama2 >> tidur sama2 >> sahur setalam >> dan yang paling sweet kami bertemu dengan NYa dalam satu jemaah .. mashaAllah
aku dah start rindu ni .. sob3
rindu sangat suasana itu .. suasana yang cukup mententeramkan dan menggetarkan jiwa ku walaupun sibuk dengan hal dunia yang tiada penghujungnya, namun ku teruskan tekad ini, memandangkan mungkin ini adalah ramadhan yang pertama dan terakhir buat ku di bumi uia ini ..
terima kasih buat teman2 seperjuangan yang tidak jemu melayan kerenah ku sepanjang kita bersama
sungguh aku rindu nak ber'camping' dengan korang lagi ..
teringat suasana semasa dekat sekolah dulu, macam ini laa .. rindu Taayah yang terchinta :)


Ya Allah, andai ku bisa pohon agar Engkau panjangkan malam2 yang ku tempuhi di saat akhir peninggalannya .. saat dia pergi aku akan sentiasa merindui T_T

wassalam
21 Ramadhan 1433H

No comments: